بازگشت به دوره

استانداردهای امنیت سایبری

0% تکمیل‌شده
0/0 مرحله
درس 1 از 2
در حال پیشرفت

IEC 62443

آرش 1398-11-15

استانداردهای امنیت سایبری IEC-62443 استانداردهای چند صنفی است که روش ها و روش های محافظت از امنیت سایبر را لیست می کند. این اسناد نتیجه فرایند ایجاد استانداردهای IEC است که در آن پیشنهادات ANSI / ISA-62443 و سایر ورودی ها به کمیته های کشور ارائه می شود که در آنجا بررسی انجام می شود و نظرات در مورد تغییرات ارائه می شود. این نظرات توسط کمیته های مختلف IEC 62443 بررسی شده است که در آن نظرات مورد بحث قرار می گیرد و همانطور که توافق شده است تغییراتی انجام می شود. بسیاری از اعضای کمیته IEC همان افراد کمیته ISA S99 هستند. تا به امروز ، از مفاهیم اساسی اسناد اصلی ANSI / ISA 62443 استفاده شده است.

IEC 62443 برنامه های صدور گواهینامه

IEC 62443 طرح صدور گواهینامه نیز توسط چندین نهاد صدور گواهینامه جهانی تأسیس شده است. هرکدام طرح خود را بر اساس استانداردها و رویه های ارجاع شده تعریف کرده اند که روش های آزمون ، سیاست ممیزی نظارت ، سیاست های اسناد عمومی و سایر جنبه های ویژه برنامه خود را توصیف می کند. برنامه های صدور گواهینامه امنیت سایبری برای استانداردهای IEC 62443 در سطح جهانی توسط چندین CB شناخته شده از جمله Exida ، SGS-TÜV Saar ، TÜV Nord ، TÜV Rheinland ، TÜV Sud ، UL و CertX ارائه می شود. در فضای بازار سیستم اتوماسیون بیشتر گواهینامه های امنیت سایبر توسط اکسیدا انجام شده است.

اعتباربخشی جهانی و شناخت

یک زیرساخت جهانی برای اطمینان از ارزیابی مداوم بر اساس این استانداردها ایجاد شده است. سازمانهای شخص ثالث بی طرف به نام نهادهای صدور گواهینامه (CB) برای فعالیت ISO / IEC 17065 و ISO / IEC 17025 معتبر شناخته شده اند. نهادهای صدور گواهینامه برای انجام کار حسابرسی ، ارزیابی و آزمایش تست توسط یک نهاد اعتباربخشی (AB) معتبر هستند. در هر کشور اغلب یک AB ملی وجود دارد. این AB ها مطابق الزامات ISO / IEC 17011 عمل می کنند ، استانداردی که شامل اعتبار لازم ، انسجام و بی طرفی نهادهای اعتباربخشی هنگام اعتبار دادن به نهادهای ارزیابی انطباق است. AB ها عضو انجمن بین المللی اعتباربخشی (IAF) برای کار در سیستم های مدیریتی ، محصولات ، خدمات و اعتباربخشی پرسنل یا همکاری بین المللی اعتباربخشی آزمایشگاهی (ILAC) برای اعتبارنامه آزمایشگاهی هستند. یک ترتیب چند جانبه به رسمیت شناختن (MLA) بین AB ها ، به رسمیت شناختن جهانی CB های معتبر تضمین می کند …

محتوای درس