درس 1 از 1
در حال پیشرفت

جمع آوری آب اضطراری

آرش 1398-11-15

در صورت کمبود آب برنامه جیره بندی آب را در محل خود قرار دهید.

خشکسالی های جدی می تواند منجر به کمبود آب شود که هفته ها یا ماه ها طول بکشد. با وجود جیره بندی و حفاظت مناسب ، شما و خانواده تان می توانید برای چندین هفته آب آشامیدنی ذخیره شده را نگه دارید. اگر در منطقه ای مستعد خشکسالی زندگی می کنید ، ایده خوبی است که برای انجام کارهایی که در صورت بروز خشکسالی انجام می دهید ، برنامه ریزی کنید. با ترسیم یک نقشه ، شما و خانواده می توانید برای زمانی که خشکسالی رخ می دهد آماده شوید.

  • انسانها فقط برای زندگی روزانه حدود 3/4 گالن آب نیاز دارند. از جمله استفاده از آب برای فاضلاب ، شما باید برای هر فرد از خانواده خود برنامه ریزی کنید تا از یک گالن آب در روز استفاده کنید. این رقم را هنگام ذخیره و یا جمع آوری آب در ذهن داشته باشید.
  • این را هم بخاطر بسپار که افراد خاص نسبت به سایرین به آب بیشتری احتیاج دارند. معمولاً کودکان ، مادران شیرده و افراد مبتلا به بیماری های مزمن بیش از یک گالن در روز نیاز دارند. اگر هر یک از این موارد خاص را در خانه خود دارید ، بر این اساس برنامه ریزی کنید و آب بیشتری را ذخیره کنید.
  • همچنین در صورت بروز فوریت های پزشکی مقداری آب اضافی را در آن ذخیره کنید. اگر کسی بیمار شود یا مجروح شود ، باید بیشتر آب بنوشد تا در حالت آبرسانی باقی بماند. برای تمیز کردن زخم ها به آب نیز احتیاج خواهید داشت.

خانه خود را با آب بطری انبار کنید.

به یاد داشته باشید که هر فرد در خانه شما حداقل به یک گالن آب روزانه نیاز دارد. برای تهیه صحیح ، به اندازه کافی آب بطری داشته باشید تا حداقل یک هفته تمام خانواده شما زنده بماند. این آب باید به عنوان آخرین راه حل در خشکسالی استفاده شود. فقط در صورت قطع آب آشامیدنی از آن استفاده کنید.

سیستم گرفتن باران را نصب کنید.

هزاران گالن آب هر سال بر دارایی شما می افتد. با برداشت مقداری از آن از این مزیت استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از این آب آب چمن و تمیز کردن این آب باران را برای شرایط خشکسالی انبار کنید. در ضمن می توانید از آن استفاده کنید تا یک تکه خوب از صورتحساب آب خود را بگیرید. نصب یکی آسان است.

محتوای درس